Κυριακή 19 Ιανουαρίου 2014

Espresso με ελληνικό DNA «απολαμβάνουν» Ρωσία και Κίνα

Ιάκωβος Δρακούλης, Managing Director της Draculi Coffee

Η είσοδος στη λιανική αγορά εντός του προσεχούς τριμήνου και η αύξηση έντασης των εξαγωγών στις ανατολικές χώρες αποτελούν τα δύο βασικά σημεία στρατηγικής της ελληνικής εταιρείας Draculi Coffee από το Αλιβέρι Ευβοίας, που με 85 χρόνια παράδοσης στη παραγωγή καφέ καταφέρνει και κερδίζει τη διεθνή αγορά.
Μολονότι τα θεμέλια της επιχείρησης μπαίνουν το 1988, η ιστορία ξεκινά αρκετές δεκαετίες νωρίτερα, φέροντας τη παράδοση, το όραμα και τη τέχνη του καλού καφέ απ' τη Σμύρνη, οπότε και ο 18άχρονος τότε Ιάκωβος Δρακούλης, με τον διωγμό των Ελλήνων της Μικράς Ασίας το 1922 εγκαθίσταται στο Αλιβέρι της Εύβοιας. Έχοντας θητεύσει σε ένα από τα μεγαλύτερα καφεκοπτεία της Σμύρνης, ο Ιάκωβος Δρακούλης ανοίγει το 1925, το πρώτο του καφεκοπτείο, ενώ αρκετά χρόνια αργότερα, το 1952, αγοράζει και εγκαθιστά τα πρώτα ηλεκτροκίνητα ?ηχανή?ατα επεξεργασίας ελληνικού καφέ, δηλαδή ένα καβουρντιστήρι και έναν ?ύλο άλεσης. Την ίδια χρονιά ο γιος του Ντίνος, απ την ηλικία των έξι ετών μαθαίνει κοντά στον πατέρα του τα μυστικά της τέχνης του καφέ, αναλαμβάνοντας το 1970 τα ηνία της επιχείρησης.
Δεκαοκτώ χρόνια αργότερα, η Draculi Coffee δημιουργεί την πρώτη σύγχρονη μονάδα επεξεργασίας καφέ (εσπρέσο, φίλτρου και ελληνικού) στο Αλιβέρι «χτίζοντας» σταδιακά το ιδιόκτητο δίκτυο διανομής στο οποίο κατευθύνει τα εκλεκτά προϊόντα σε σημεία χονδρικής πώλησης και σε επώνυμα στέκια του καλού καφέ της πρωτεύουσας, όπως το InterContinental, ο Αστέρας Βουλιαγ?ένης, το Ledra Marriott, το Hilton, η Μεγάλη Βρετανία κ.τλ. Το 2004 καθετοποιείται η παραγωγή, με την υλοποίηση της υψηλών προδιαγραφών μονάδας επεξεργασίας καφέ στην Ελλάδα και μίας εκ των πλέον σύγχρονων μονάδων συνολικά στην Ευρώπη, επενδύοντας συνολικά πάνω από 3 εκατ. ευρώ.
Τη δεκαετία του '80 το σύνολο των τότε καφεκοπτών ασχολούνταν κατά αποκλειστικότητα ?ε τον ελληνικό καφέ χωρίς κα?ία αξιόλογη προσπάθεια εξέλιξης.
Ο εσπρέσο αποδείχτηκε ιδανική πρόκληση για να αποκτήσει η δουλειά της οικογενείας μεγαλύτερο επιχειρηματικό ενδιαφέρον, δημιουργώντας έναν εσπρέσο ?ε ελληνικό DNA. Ο εσπρέσο κυκλοφορεί στην αγορά με την επωνυμία Tusso, το οποίο αποτελεί premium σειρά προϊόντων και απευθύνεται μαζί με την βραβευμένη με τρία αστέρια σοκολάτα Tusso στα καλά καφέ και ξενοδοχεία της Ελλάδας και σε επιλεγμένες αγορές του εξωτερικού. Πέραν όμως από το χώρο των ξενοδοχείων και μαζικής εστίασης η Draculi Coffee εισήγαγε και την οικονομική σειρά So!Espresso.
Ανάπτυξη εξαγωγών
«Μετά τη Γερμανία όπου έχουμε παρουσία, στόχος μας είναι η περαιτέρω επέκταση στις αγορές της Ρωσίας και της Κίνας, έχοντας ξεκινήσει ήδη το τελευταίο τρίμηνο σχετικές συνεργασίες» όπως επισημαίνει στην «ΗτΣ» ο Ιάκωβος Δρακούλης, Managing Director της οικογενειακής επιχείρησης, υπογραμμίζοντας: «Είναι σημαντικό για εμάς το ότι έχουμε καταφέρει αυτή την εξαγωγική δραστηριότητα, δεδομένου ότι το προϊόν δεν είναι παραδοσικά ελληνικό, καθώς οι Ιταλοί φημίζονται για τον καφέ. Μεγάλη μερίδα των Ελλήνων πλέον στρέφονται σε εγχώρια προϊόντα, ακόμα κι όταν δεν είναι παραδοσιακά ελληνικά. Εμείς μπορούμε να επεξεργαζόμαστε εσπρέσο το ίδιο καλά ή εξίσου καλύτερα από κάποιους Ιταλούς». Η πρώτη ύλη καφέ προμηθεύετε από τις καλύτερες φυτείες της παγκόσ?ιας παραγωγής, δοκιμάζοντας συνεχώς νέες ποικιλίες και τρόπους επεξεργασίας. Μόλις παραλαμβάνεται η πρώτη ύλη, πραγματοποιούνται πολλαπλοί έλεγχοι προκει?ένου να επιβεβαιωθούν και οργανοληπτικά οι προδιαγραφές του. Ο καφές περνά από ένα σύγχρονο σύστη?α προκαθαρισ?ού και ταξινο?είται σε ένα κυλινδρικό σιλό ?ε 20 δια?ερίσ?ατα.
Εκεί, ψηφιακά θα δη?ιουργηθεί το χαρ?άνι από τις διάφορες ποικιλίες και στη συνέχεια ακολουθεί η πιο απαιτητική διαδικασία από όλες, το ψήσι?ο του καφέ.
Αφού ψηθεί ο καφές, ?εταφέρεται και ?έχρι να καταλήξει στη συσκευασία του βρίσκεται συνεχώς σε περιβάλλον τροποποιη?ένης ατ?όσφαιρας.
Είσοδο στη λιανική
Η τρίτη γενιά που έχει αναλάβει σήμερα τα ηνία της επιχείρησης, στοχεύει να επεκτείνει περαιτέρω το δίκτυο πώλησης, προγραμματίζοντας στο εγγύς διάστημα να τοποθετηθεί στην αγορά λιανικής, μέσω επιλεγμένων καταστημάτων.
Όπως επισημαίνει στην «ΗτΣ» ο Ιάκωβος Δρακούλης, τον ερχόμενο Σεπτέμβριο θα κυκλοφορήσει για πρώτη φορά η σειρά Tusso Espresso και Καφές Φίλτρου στη λιανική αγορά, υπογραμμίζοντας χαρακτηριστικά πως «στρατηγικής σημασίας για εμάς είναι η εγκατάσταση σε καταστήματα λιανικής, και ειδικότερα σε delicatessen και επιλεγμένα σημεία πώλησης. Πιστεύου?ε πως οι καταναλωτές θα αγκαλιάσουν το προϊόν καθώς είναι υψηλής ποιότητας και το μόνο ελληνικό σε αυτή την κατηγορία».
Μερικά από τα δη?οφιλέστερα χαρ?άνια της Draculi Coffee υπάρχουν από το 1988. Η έρευνα και η ανάπτυξη νέων χαρ?ανιών εστιάζονται αποκλειστικά σε νέα προϊόντα, απ όπου δημιουργούνται από ένα έως δύο νέα προϊόντα κάθε χρόνο. Μάλιστα, στο ενεργητικό της καταγράφει αρκετές διακρίσεις στην Ελλάδα και στο εξωτερικό για την ποιότητα και τον σχεδιασμό της σειράς Tusso, με το ρόφη?α σοκολάτας να έχει βραβευθεί στο Βέλγιο από τον ανεξάρτητο οργανισ?ό iTQi ?ε την ανώτατη διάκριση, τρία αστέρια.
  • Εμπνευστής της επιχείρησης είναι ο Ιάκωβος Δρακούλης, ανοίγοντας το πρώτο του καφεκοπτείο το 1925.
  • Το 1952, αγοράζει και εγκαθιστά τα πρώτα ηλεκτροκί-νητα ?ηχανή?ατα επεξεργασίας ελληνικού καφέ.
  • Το 1988, η Draculi Coffee δημιουργεί την πρώτη σύγχρονη μονάδα επεξεργασίας καφέ στο Αλιβέρι.
  • Το 2004 καθετοποιείται η παραγωγή, με την υλοποίηση της υψηλών προδιαγραφών μονάδας, επενδύοντας συνολικά 3 εκατ. ευρώ.



www.imerisia.gr